COMPUTER
AIDED ENGINEERING AND DESIGN
OF
MACHINES AND MECHANICAL STRUCTURES
accredited by
ARACIS
(http://www.aracis.ro/uploads/media/Validare_rapoarte_21.07.2011.pdf,
position
147)
Registration for Master programs admission
during period May-September 2023
https://admitere.pub.ro/Admitere/site/infogen
http://isb.pub.ro/admitere-master/
(Details
NVC;
Details
CAEDMMS).
Problems generated by static and dynamic
phenomena that occure in the functionning of mechanical machines and
equipment involve technical, economical and research aspects. By adopting
from the design phase
Problemele generate de
fenomenele statice si dinamice care apar in functionarea masinilor si
echipamentelor mecanice imbina aspecte tehnice, economice si de cercetare.
Adoptarea inca din faza de proiectare a unor solutii tehnice care sa
corespunda atat incadrarii in norme internationale, cat si realizarii unor
criterii economice, presupune rezolvarea unor probleme complexe
interdisciplinare privind reducerea consumului de materiale, a consumului
energetic si a pretului de cost, precum si a poluarii acustice si de
vibratii, in toate sferele activitatii umane si respectarea prevederilor
legislatiei comunitare in acest sens.
Aria tematica a acestei sectii de
Master se inscrie in dinamica dezvoltarii economiei si cercetarii
stiintifice internationale, deoarece formeaza specialisti capabili sa
proiecteze si sa exploateze masini si instalatii, precum si constructii care
sa indeplineasca normele privind siguranta in exploatare, poluarea si
consumurile energetice.
Pe parcursul
celor 4 semestre studentii invata sa utilizeze programele CATIA, INVENTOR,
MATLAB, LabVIEW, COMSOL.
Specializarea propusa
corespunde cerintelor mentionate, avand ca scop cunoasterea aprofundata a
cauzelor fizice de producere a fenomenelor nedorite in statica si dinamica
structurilor mecanice si dinamica masinilor, caracteristicile acestora si
metodele de reducere atat la sursa, cat si pe caile lor de propagare.
Obiectivele
programului de master
-
formarea de specialisti care sa stie sa
foloseasca tehnica de calcul si soft-urile performante de proiectare
asistata de calculator si de monitorizare a functionarii masinilor
si structurilor mecanice;
-
formarea specialistilor care sa foloseasca la
intreaga capacitate echipamente performante achizitionate, sau care
se vor achizitiona in domeniul dinamicii masinilor si structurilor
mecanice;
-
formarea de specialisti care sa realizeze
monitorizarea din punct de vedere dinamic a tuturor domeniilor de
activitate ale produselor; stabilirea pentru acestea domeniile de
conformitate cu legislatia din domeniu.
-
formarea de aptitudini privind intelegerea
interactiunii vibratii-zgomot si evaluarea-predictia starii de buna
functionare a sistemelor complexe;
-
participarea la proiecte ingineresti de
specialitate individuale sau colective rezultate din lucrul in
echipa;
-
formarea de calitati manageriale in derularea
proiectelor, folosirea cu maxima eficienta a resurselor
organizationale;
-
evaluarea in mod critic a unor rationamente,
ipoteze, concepte abstracte si date necesare pentru a-si crea
propriile rationamente care sa contribuie la solutionarea unor
probleme complexe din procesele creative;
-
sustinerea de comunicari stiintifice si
elaborarea de rapoarte tehnice de specialitate;
-
asimilarea tehnicilor de munca intelectuala,
cunoasterea tehnologiilor in continua schimbare si a noilor tehnici
ca parte a procesului de educatie continua, de instruire si de
autoperfectionare, necesare pe durata intregii vieti.
Programul de studii de master "Inginerie si
Proiectare Asistate de Calculator pentru Masini si Structuri Mecanice" are
un caracter informativ si unul formativ. Odata cu transmiterea cunostintelor
de specialitate aprofundate si/sau interdisciplinare, se transmit
studentilor si competentele de a proiecta, implementa, analiza si exploata
din punct de vedere dinamic sisteme tehnice, precum si de a conduce proiecte
de complexitate medie si ridicata din acelasi domeniu. Se creaza astfel
posibilitatea de adaptare a absolventilor la cerintele actuale ale pietei
muncii.
Competente specifice
Pe parcursul celor patru semestre
de studiu, prin asimilarea cursurilor, seminarelor, laboratoarelor si
proiectelor la disciplinele studiate, se vor dezvolta urmatoarele competente
generale si profesionale:
-
dobandirea abilitatilor pentru
proiectarea masinilor si structurilor mecanice;
-
modelarea sistemelor tehnice pentru analiza
acestora din punct de vedere dinamic;
-
dobandirea abilitatilor privind utilizarea
calculatorului pentru cercetare stiintifica si a programelor de
proiectare asistata de calculator (CATIA, INVENTOR, MATLAB, LabVIEW,
COMSOL);
-
prelucrarea datelor experimentale cu
programe specializate si/sau realizarea de programe proprii de
prelucrare si prezentare a rezultatelor;
-
dobandirea abilitatilor privind aspecte
estetice ale proiectarii compoentelor mecanice;
-
dezvoltarea abilitatilor manageriale privind
obtinerea si derularea proiectelor;
-
monitorizarea si predictia privind comportarea
dinamica a masinilor si structurilor mecanice;
-
cunoasterea interactiunii vibratii-zgomot si a
interventiei la sursa pentru reducerea nivelului de zgomot si
vibratii;
-
masurarea, prelucrarea si interpretarea datelor
experimentale;
-
familiarizarea cu rigorile si
regulile lucrului in echipa.
Perspective profesionale
Absolventii specializarii de master "Inginerie
si Proiectare Asistate de Calculator pentru Masini si Structuri Mecanice"
isi vor putea gasi pe piata muncii
urmatoarele ocupatii:
proiectant de masini,
instalatii si structuri mecanice;
cercetator stiintific in
domeniul dinamicii masinilor si structurilor mecanice;
manager de
firma de proiectare si executie de masini si structuri mecanice;
expert in
domeniul calitatii mediului si vietii (pe probleme de vibratii);
manager de
proiecte si dezvoltare de produse noi;
specialist exploatare
aparatura pentru monitorizarea functionarii masinilor;
specialist
comercializare masini, instalatii si
aparate pentru monitorizarea
vibratiilor si zgomotului;
cadru
didactic in invatamantul preuniversitar sau universitar.
Grupuri tinta
Cursurile prezentului program de master se
adreseaza absolventilor primului ciclu de studii universitare (studii de
licenta) ai facultatilor din Universitatea "Politehnica" din Bucuresti si
din alte universitati din domeniul stiintelor exacte si stiintelor
ingineresti, cu profiluri de:
-
inginerie mecanica,
precum Inginerie Aerospatiala, Inginerie Mecanica, Inginerie
Tehnologica, Transporturi, Ingineria Sistemelor Biotehnice;
-
inginerie
elctromecanica si electrica, precum Energetica, Inginerie Electrica,
Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei;
-
inginerie de alte
tipuri decat cele din U. P. B., precum Constructii, Petrol si Gaze,
facultati tehnice militare;
-
de orice alt tip
(din domeniul stiintelor exacte si stiintelor ingineresti), care, prin
natura activitatii pe care o desfasoara, solicita competente in domeniul
prezentului program de master.
COMPUTER
AIDED ENGINEERING AND DESIGN
OF
MACHINES AND MECHANICAL STRUCTURES
(study program for
2020-2022 cycle)
No.
|
Name of the
discipline |
Semester
|
1. |
Computer Aided
Parametric Design 1
(CATIA) |
1 |
2. |
Elements of Technical Acoustics |
3. |
Finite
Element Method and Approximate Methods in Engineering (COMSOL) |
4. |
Dynamics of Machines and Structures
1 |
5. |
Scientific
Research
1 |
6. |
Applied Mathematics /
Vibration Control Methods * |
7. |
Design
and Management of Educational Programs |
1. |
Computer Aided
Parametric Design 2
(CATIA, INVENTOR)
|
2 |
2. |
Programming Environments for Processing Data Used in Computer
Aided Design
(MATLAB) |
3. |
Structural Integrity Control using Ultrasound |
4. |
Dynamics of Machines and Structures
2 |
5. |
Programming Languages and Techniques for Experimental Data
Acquisitions
(LabVIEW) |
6. |
Elements of Rotor Dynamics and
Predictive Diagnosis |
7. |
Scientific Research
2 |
8. |
Adolescent, Youngster and Adult Psychopedagogy ** |
9. |
Counselling
and Guidance/
Multimedia
in Education ** |
1. |
Aided Design Languages |
3 |
2. |
Project
Management |
3. |
Noise-Vibration Interaction at Mechanical Structures |
4. |
Elements
of Industrial Design |
5. |
Multibody
System Mechanics |
6. |
Scientific
Research
3 |
7. |
CAD
Applications (CATIA, INVENTOR)
/
Norms,
Regulations and Labor Protection in Noise and Vibration |
8. |
Domain
Didactics and
Developments in Specialisation (Secondary and Postecondary
Education)
** |
9. |
Education Sociology /
Intercultural Education
** |
1. |
Academic
Ethics and Integrity |
4 |
2. |
Scientific
Research,
Practice and
Preparation of the Dissertation Thesis |
3. |
Pedagogic
Practice (Secondary and Postecondary Education)
** |
4. |
Graduation
Exam, Level II (Psychopedagogic
Modulus)
** |
* Optional disciplines
** Facultative disciplines
COMPUTER
AIDED ENGINEERING AND DESIGN
OF
MACHINES AND MECHANICAL STRUCTURES
(study program for
2018-2020 and 2019-2021 cycles)
No.
|
Name of the
discipline |
Semester
|
1. |
Computer Aided
Parametric Design 1
(CATIA) |
1 |
2. |
Elements of Technical Acoustics |
3. |
Finite
Element Method and Approximate Methods in Engineering (COMSOL) |
4. |
Dynamics of Machines and Structures
1 |
5. |
Scientific
Research
1 |
6. |
Applied Mathematics /
Stability
of Equilibrium and Motion * |
7. |
Design
and Management of Educational Programs |
1. |
Computer Aided
Parametric Design 2
(CATIA, INVENTOR)
|
2 |
2. |
Programming Environments for Processing Data Used in Computer
Aided Design
(MATLAB) |
3. |
Structural Integrity Control using Ultrasound |
4. |
Dynamics of Machines and Structures
2 |
5. |
Programming Languages and Techniques for Experimental Data
Acquisitions
(LabVIEW) |
6. |
Vibration Control Methods |
7. |
Scientific Research
2 |
8. |
Adolescent, Youngster and Adult Psychopedagogy ** |
9. |
Counselling
and Guidance/
Multimedia
in Education ** |
1. |
Aided Design Languages |
3 |
2. |
Project
Management |
3. |
Noise-Vibration Interaction at Mechanical Structures |
4. |
Elements
of Industrial Design |
5. |
Multibody
System Mechanics |
6. |
Scientific
Research
3 |
7. |
CAD
Applications (CATIA, INVENTOR)
/
Norms,
Regulations and Labor Protection in Noise and Vibration |
8. |
Domain
Didactics and
Developments in Specialisation (Secondary and Postecondary
Education)
** |
9. |
Education Sociology /
Intercultural Education
** |
1. |
Academic
Ethics and Integrity |
4 |
2. |
Scientific
Research,
Practice and
Preparation of the Dissertation Thesis |
3. |
Pedagogic
Practice (Secondary and Postecondary Education)
** |
4. |
Graduation
Exam, Level II (Psychopedagogic
Modulus)
** |
* Optional disciplines
** Facultative disciplines
|